Iedereen die heeft meegewerkt of heeft samengewerkt met een digitale marketingdeskundige of een SEO-specialist, is vrijwel zeker bekend met het vaak herhaalde gezegde dat volgt: “Content is King.”
Hoewel de meesten de zin meer dan eens hebben gehoord, is niet iedereen bekend met de oorsprong of de levensduur ervan. Misschien komt het niet als een verrassing dat de uitdrukking oorspronkelijk werd gepopulariseerd door Bill Gates, die in 1996 een essay schreef dat ‘’Content Is King’’ heette. Hierdoor groeide het idee dat nieuwe content op je website zeer belangrijk is en dat het belang van nieuwe content op je website hoog ligt.
In de meer dan twee decennia die zijn verstreken sinds Bill Gates zijn essay op de website van Microsoft heeft gepubliceerd, hebben veel professionals de zin gewijzigd, toegevoegd of bijgewerkt om beter bij het huidige moment te passen. Een toenemend aantal professionals hebben op het gebied van digitale marketing de kritische behoefte frisse inhoud boven alles te benadrukken.
De bijgewerkte zin “Fresh Content Is King” benadrukt de vele voordelen van websites met regelmatig nieuwe inhoud. Hoewel het bestaan van een aanstekelijke uitdrukking voor sommigen misschien overtuigend is, is het toch de moeite waard om de vele redenen te onderzoeken waarom vindbaarheid en nieuwe content op je website zo belangrijk is voor je website en SEO.
Internetgebruikers rekenen erop dat een groot aantal verschillende websites en andere digitale platforms interessante, actuele en relevante informatie bieden. Hoewel een aanzienlijk deel van de gebruikers een gevoel van loyaliteit ontwikkelt voor de websites die ze regelmatig bezoeken, betekent loyaliteit niet veel als de website niet tijdig wordt geüpdate. Hieruit kan geconcludeerd worden dat het belang van nieuwe content op je website zeer groot is.
Wanneer je nieuwe content op je website creëert, is het van groot belang om de waarde van differentiatie te onthouden, zodat bezoekers het gevoel hebben dat de inhoud die ze op uw site vinden, niet zal worden gevonden op een andere plaats die ze bezoeken.
Alle grote zoekmachines vertrouwen op bots of webcrawlers om nieuwe gedeelde inhoud die in de zoekresultaten kan worden opgenomen te identificeren en te indexeren. Het is een vaststaand feit dat de zoekmachine ranking van een website een enorme impact heeft op het aantal potentiële bezoekers dat wordt aangetrokken, en deze al te belangrijke rankings worden voortdurend bijgewerkt via het indexeringsproces.
Vindbaarheid en nieuwe content op je website mag dus zeker niet onderschat worden.