Waar moet je aan denken bij een nieuwe website?

  • Kwaliteit
  • juli 11, 2022
  • Comments Off
nieuwe website

Geen enkel bedrijf kan tegenwoordig nog zonder een website. Internet is namelijk een van de belangrijkste tools geworden om (potentiële) klanten te kunnen bereiken. Er zijn verschillende opties voor het bouwen van zo’n website. Zo kun je een WordPress website laten bouwen of dit zelf doen. Waar je ook voor kiest, je zult met behoorlijk wat zaken rekening moeten houden. Welke dat zijn lees je in onderstaande blog!

Site-onderhoud

Er zijn twee grote typen kosten verbonden aan een website-ontwerp project: de kosten voor het ontwerp van de site en de kosten voor ontwikkeling en doorlopend onderhoud van de site. Het ontwerp van een site is meestal een vast bedrag, terwijl het tegenwoordig ook goed mogelijk is om zelf een WordPress webdesign te maken. 

Het onderhoud van een site kan sterk variëren, afhankelijk van de ontwikkelaar. Met het content management systeem van WordPress is dit onderhoud tegenwoordig ook best goed zelf te doen. Een zorg voor het onderhoud van de site om van tevoren over na te denken: welke medewerker(s) binnen je bedrijf is/zijn verantwoordelijk voor het onderhoud van de site na de lancering? Is die persoon verantwoordelijk voor het uploaden van inhoud die anderen maken, of doet die persoon dat zelf?

Doel van de site

Net als een missieverklaring geeft het doel van een website de belangrijkste reden voor het bestaan ​​van de site aan. Of het nu gaat om onderwijs, belangenbehartiging, dienstverlening, winst, enz., het hoofddoel van de site zal uiteindelijk leiden tot bepaalde ontwerp- en inhoud beslissingen.

Doelgroepen

“Wie is jouw doelgroep?” Het is een simpel feit dat je niet kunt antwoorden met “iedereen”, alhoewel veel ondernemers dat doen. Als je jouw twee belangrijkste doelgroepen identificeert en in kaart brengt, is de kans groter dat de site de doelen van jouw bedrijf haalt.

Responsive, mobiel vriendelijk ontwerp

Responsief ontwerp betekent dat het ontwerp van een website automatisch wordt aangepast aan de schermgrootte waarop deze wordt bekeken. Helaas kan het moeilijk zijn om een ​​bestaande site aan te passen met responsiviteit; en het is meestal kosten effectiever om een ​​volledig nieuw ontwerp te laten maken. De dagen van twee afzonderlijke websites, een voor weergave op een monitor en een voor weergave op een mobiel apparaat, zijn allang voorbij.

Up to date inhoud

Stel je voor dat musea hun exposities nooit zouden veranderen. Waarom zou je dan ooit terugkeren na je eerste bezoek? We gaan keer op keer terug naar musea vanwege nieuwe tentoonstellingen en programmering: nieuwe dingen om te zien. We gaan terug naar websites als we weten dat de inhoud zal veranderen en er nieuwe dingen voor ons zullen zijn om te bekijken. Werk daarom aan een content strategie voor jouw site die ervoor zorgt dat mensen blijven terugkomen.

Boeiende inhoud

Het is een feit dat mensen slechts ongeveer 20-28% van de tekst op een webpagina lezen. Vandaar de verschuiving naar kortere blokken tekst, veel foto’s en het gebruik van multimedia op websites. Het mooie van niet-tekstuele inhoud is dat je voor het maken ervan alleen een degelijke smartphone nodig hebt en dat je snel je eigen foto- en video-inhoud kunt maken.

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

48% van de internetgebruikers begint hun online ervaring met een zoekmachine. Dit betekent dat je ervoor wil zorgen dat jouw site is geoptimaliseerd voor het gevonden worden. Er zijn bedrijven die aan SEO doen en die je kunt inhuren, maar gelukkig zijn er nogal wat SEO-taken die jij (of je webontwikkelaar) zelf kunt doen.

Previous «
Next »