Het klinkt makkelijker dan het is: geld overmaken naar Google om vervolgens in de top-3 van Google ‘s zoekresultaten te komen. Er zijn online ondernemers die vergeten dat dit pas de eerste stap is. In dit artikel vertellen we jou meer over de factoren die bepalen of jouw Google Adwords campagne een succes wordt of niet.
Besteed aandacht aan de landingspagina
De landingspagina speelt een belangrijke rol bij Google Adwords. Zoals je in de eerste alinea hebt kunnen lezen, is het niet moeilijk om op de eerste plek van google te komen. Je kiest een zoekwoord uit, betaalt Google en hopsakee je belandt op nummer 1. Maar hoe zit het met je landingspagina? Je zult zien dat bezoekers jouw website snel zullen verlaten wanneer de landingspagina niet de informatie aanbiedt waar ze naar op zoek zijn.
Daarnaast draait het niet alleen om de inhoud van de landingspagina. Ook de weergave (webdesign) ervan is belangrijk. Wanneer de pagina er onoverzichtelijk uit ziet, zullen bezoekers niet de moeite nemen om de informatie te lezen en zijn ze zo weer weg.
Andere factoren
Voordat je met Google Adwords begint zal je goed moeten nagaan of jouw doelgroep zijn producten via het internet koopt. Er nog steeds bepaalde producten die niet tot nauwelijks via het internet aangeschaft worden. Je zult je doelgroep dus goed moeten kennen, voordat je je aanmeldt voor Google Adwords.
De conclusie is dat het allemaal ingewikkelder kan zijn dan dat Google je laat geloven. Daarom is het wellicht verstandig om een Google Adwords expert in te schakelen. Deze experts weten precies wat ze doen en staan garant voor een succesvolle Google Adwords campagne.