Amsterdam is niet de makkelijkste stad om een kantoorruimte te vinden. Huurders vallen soms te snel voor een aanbod, om maar zeker te zijn van een kantoorruimte. Dit is de grootste fout die gemaakt kan worden. En dit willen we natuurlijk voorkomen. Daarom hebben we voor jou de meest gemaakte fouten bij het kiezen van een kantoor, zodat jij deze fouten niet zult maken.
1. De locatie is de belangrijkste factor
Je hoort het vaak: ‘het moet wel in het centrum liggen’, ‘het moet wel goed bereikbaar zijn vanaf de snelweg’ en ‘er moet wel een lekkere koffietent om de hoek zitten’. Dit zijn vaak de eerste gedachten als er gezocht wordt naar een kantoorruimte. Het is goed dat het concreet is, maar het zorgt er ook voor dat de mooiste plekken gemist worden. Als je je bijvoorbeeld beperkt tot een aantal kilometers, kan het bijvoorbeeld zijn dat net buiten de straal de ideale kantoorruimte is.
2. Het kostenplaatje is onbegrijpelijk
De kostprijs is vaak voor het aantal vierkante meters en de kale meterprijs. Maar er komt veel meer bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan de servicekosten, de kosten voor water, licht en onderhoud en andere bijkomende kosten. Het kan zijn dat deze kosten vooraf vast staan, maar het kan ook op nacalculatie zijn. Daarnaast kunnen er ook gezamenlijke kosten bijkomen, zoals het internet en de parkeerplekken. Houdt hier vooraf rekening mee, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
3. Verkeerd onderhandelen
Onderhandelen is altijd een onderdeel van het huren van een kantoorruimte. Dit kan gaan over de huurprijs, de huurvrije periode, huurtermijnen en faciliteiten. De grootste fout is onderhandelen op het laatste moment. Hierdoor kan het voorkomen dat je niet optijd weet wat de mogelijkheden zijn of dat er geen tijd meer is om te onderhandelen. Probeer dit dus te voorkomen.
Ondersteuning bij de zoektocht
Kun je wel ondersteuning gebruiken bij de zoektocht naar een kantoorruimte in Amsterdam? Bekijk dan eens de mogelijkheden van SKEPP. Ze staan u bij in de zoektocht naar een Kantoorruimte Amsterdam, zodat jij zo snel mogelijk met jouw bedrijf aan de slag kan in een nieuwe kantoorruimte.