Het regelmatig plaatsen van nieuwe content op je website is belangrijker voor bedrijven dan veel ondernemers denken. Content marketing als tool inzetten kan je economisch veel opleveren, doordat je bereik op internet een stuk groter wordt. Maar hoe werkt dat precies: online vindbaarheid verhogen met content? Welke meerwaarde en voordelen heeft deze aanpak? En hoe kun je op een effectieve manier de online vindbaarheid verhogen met content op jouw bedrijfswebsite of via sociale media?
Wat houdt content marketing in?
Als je aan content marketing wilt gaan doen, moet je wel een goed beeld hebben van wat deze marketingstrategie precies inhoudt. De kern van deze aanpak is om (online) content (inhoud, zoals tekst en foto’s) te genereren en verspreiden. Het gaat hierbij om content die van toegevoegde waarde is voor klanten en die hen in jouw producten en/of diensten interesseert. Het doel is hierbij conversie, namelijk dat potentiële klanten en prospects een aankoop doen, een service afnemen of gebruikmaken van jouw diensten.
De meerwaarde van content marketing als tool
Het regelmatig plaatsen en delen van nieuwe content op je website of via online sociale platforms heeft veel meerwaarde. Ten eerste kun je via een gerichte content marketing op internet veel (potentiële) nieuwe klanten werven. Het bereik van internet in mondiaal en dat biedt veel mogelijkheden. Bouw je bijvoorbeeld een goede webshop en zet je enkele social media accounts op, dan kan jouw klantenkring enorm groeien. Ten tweede kun je de online vindbaarheid verhogen met content. Als je jouw website regelmatig update, krijg je een hogere ranking in Google en zullen geïnteresseerden in jouw producten en/of diensten sneller op je website terecht komen. De kans op conversie, zoals een aankoop of het opvragen van een offerte, nemen daardoor toe. Een derde pluspunt is dat je via nieuwe content op je website de band met bestaande klanten kunt verstevigen. Zo houd je je klantenkring dus beter vast!
Enkele tips
Zorg ervoor dat artikelen op jouw bedrijfspagina inhoudsvol zijn. Gebruik een goede url, keywords en link naar andere artikelen op je eigen website en op andere webpagina’s (natuurlijk niet je concurrenten) die aansluiten bij jouw onderneming. Verder kun je ook overwegen, veel ondernemers doen dat, om een content marketeer in dienst te nemen. Content marketeers zijn internetspecialisten die precies eten op welke manier ze jouw webshop of bedrijfssite hoger in de zoekmachines gerankt kunnen krijgen. Maak verder dagelijks gebruik van sociale media, zoals Twitter, Instagram en Facdebook!